Rynek Infrastruktury
Wydane pozwolenie jest pierwszym z siedmiu, jakie będą wydane i pierwszym, które się zakończyło. W najbliższych tygodniach można się spodziewać kolejnych decyzji dotyczących tego przedsięwzięcia.
Umowa na budowę odcinka Stryków – Łódź o wartości 1,16 mld zł została podpisana przez GDDKiA i Polimex-Mostostal pod koniec 2010 roku. Zgodnie z kontraktem wykonawca miał 13 miesięcy na wykonanie projektu i uzyskanie pozwolenia na inwestycję.
Po uzyskaniu pozwolenia, przez 19 miesięcy miały trwać prace budowlane, których zakończenie zaplanowano pierwotnie na sierpień 2013 roku. Jednak kilka miesięcy temu wykonawca złożył do GDDKiA wniosek o wydłużenie terminy zakończenia inwestycji.
We wrześniu został podpisany aneks do umowy, który określił czas trwania przedsięwzięcia do połowy czerwca 2014 roku. Jako powód opóźnień i zmiany terminu podano modyfikacje, jakie Polimex musiał wprowadzić w projekcie na wniosek samorządów i zarządców innych dróg.
Na autostradzie ze Strykowa do Tuszyna pojawią się cztery węzły: Brzeziny, Łódź Wschód, Romanów i Tuszyn. Na jednym z krańców odcinka pojawi się budowany w ramach innego przedsięwzięcia węzeł Łódź Południe. Będzie on zlokalizowany u zbiegu autostrady A1 i drogi ekspresowej S8.